Nuremberg. Ce înseamnă o viață liniștită și verde.

Dacă m-ar fi întrebat cineva unde vreau să merg în prima mea excursie în Germania, probabil aș fi spus Berlin sau Munchen. Asta sunt destinațiile mai cunoscute. Cumva am ajuns să calc prima dată pământul german în Nuremberg. Am luat această decizie după ce am găsit niște bilete de avion ieftine, am văzut niște poze faine și am citit că orașul se află în regiunea numită extrem de comic pentru urechea mea Middle Franconia.

Am apucat să citesc câte ceva despre ce este de văzut, procesele de la Nuremberg și trecutul tumultos al locului, dar nu prea știam la ce să mă aștept. Am descoperit un oraș tare frumos, plin de farmec și istorie. Și, mai ales, extrem de verde. Am ajuns acolo la final de aprilie, așa că arăta ca o mare grădină, cu copaci înverziți, flori colorate și un miros mirific de primăvară ce răzbătea peste tot.

De la aeroport metroul face doar 15 minute până în centru, care   nu este foarte mare, așa că îl poți parcurge lejer fără să ai nevoie de transportul în comun. Și, oricum, dacă ai avea, e tare ușor de folosit. Noi am apelat la el doar o dată, ca să ajungem la Documentation Center Nazi Party Rally Grounds. Meganume, ce să mai.  (În germană e chiar mai bine: Dokumentationszentrum Reichsparteitagsgelände.) E practic un  muzeu dedicat istorie nazismului în Germania și are sediul în locul în care se organizau pe vremuri reuniunile partidului nazist, o clădire istorică impresionantă, care a fost adaptată la prezent cu ajutorul arhitecturii contemporane.  Am văzut tot soiul de poze și filmări din vremurile întunecate ale orașului, stenograme ale proceselor, una peste alta, o experiență bântuitoare și impresionantă.

Dar să revenim la centru. Străduțe înguste și cochete, arhitectură veche și frumoasă și, pentru cine dorește, o grămadă de magazine. Ca orice oraș medieval onorabil, Nuremberg are în centru un castel, așezat strategic pe o poziție mai înaltă și care mie una mi-a amintit de corespondentul său din Praga. Grădinile care-l înconjoară sunt și ele superbe, iar priveliștea din turn merită drumul până sus. Undeva în apropierea castelului este și casa lui Albrecht Durer, pe care nu am vizitat-o pentru că am dat cu ochii de piața din fața ei și nici că am mai vrut să plec de-acolo. Cel mai fain loc din oraș. Era o zi cu soare și locul era plin de oameni care stăteau fie la mesele cafenelelor de pe margine, bând vin, fie pe dalele de piatră, cu o bere sau o înghețată în mână, fie pe băncile de sub castanul imens din centrul pieței.

Piața centrală trebuie vizitată neapărat, pentru tot soiul de minunății din turtă dulce și ale bunătăți. Eu una am apreciat maxim chipsurile de mere. Dacă tot vorbim de mâncare, când ești în Nuremberg, trebuie să încerci bratwurștii. Noi am mers la Bratwursthäusle, un loc simpatic aflat pe undeva pe lângă primărie și biserica Sebaldus Church și nu am fost dezamăgiți.

Printre locurile speciale ale orașului despre care citisem și pe care voiam neapărat să le văd se numărau și grădinile secrete. Mă rog, așa le zic eu pentru că nu-s tocmai la vedere. Una este Bürgermeistergarten, cealaltă Hesperidengarten. Sunt la vreo 10 minute în afara zidurilor orașului, dar merită drumul făcut special. Altfel există tot soiul de alte locuri verzi de-a lungul râului Pegnitz, care fac din oraș un loc perfect pentru picnicuri și după-amieze leneșe petrecute la soare.

Așa că, până la urmă, pentru un oraș de la care nu aveam mari așteptări, Nuremberg s-a dovedit tare mișto.

Despre cazare: Printzregent Hotel. Perfect. Unul dintre cele mai bune hoteluri la care am stat. Camere mari și luminoase, liniște, 3 minute de metrou, 10 de centru, paturi comode, mic dejun regal și angajați gata să te ajute cu orice problemă.

 

Leave a comment

Filed under Călătorii

Leave a Reply

