Viena. Un oraș optim. Partea II.

Dacă în prima parte dedicată orașului Viena am înșiruit diverse “utilități” și “plătibile”, în a doua aș vrea să detaliez puțin despre ce poți întreprinde fără costuri.

“Gratuite”. Nu costă chiar totul la Viena. În fapt sunt multe lucruri faine pe care le poți accesa liber. De exemplu, minunăția numită Hundertwasserhaus, la care visam de ani buni, se vizualizează gratuit. E vorba probabil de cel mai colorat bloc de apartamente posibil, creat de arhitectul Hundertwasser, la care eu una am apreciat mai ales copacii de pe acoperiș.

Apoi mai este și faimoasa catedrală Stephansdom, pe care nu ai cum să nu o vezi dacă ajungi la Viena, întunecată și rece ea ca orice treabă gotică. Nu mai puțin interesantă mi s-a părut Votivkirche, despre care nu știam nimic, peste care am dat din întâmplare și care are niște vitralii de toată frumusețea.

Burggarten e o grădină tare frumoasă numai bună de stat la soare și admirat peisajul. Asta după ce ai dat o tură prin Palmenhaus, fostă seră tropicală, actualmente transformată în restaurant, unde suspectez că poți lua un mic dejun optim printre palmieri și ferigi gigantice.

Dacă apreciezi mâncarea bună și fără număr, musai să vezi Naschmarkt, piața cea mai cea a Vienei și, zic unii, a Austriei. Găsești aici tot ce vrei, de la restaurante, la tarabe cu fructe și legume, la mirodenii asiatice și specialități turcești. Salate, pâini, brânzeturi, dulciuri. Cam orice comestibile la care poți visa. Am văzut ceva asemănător la Berlin, dar parcă aici era și mai și treaba. Deschisă în fiecare zi, dar specială mai cu seamă sâmbăta, pentru că la toate bunătățile culinare se adaugă și o piață de vechituri, cu haine, porțelanuri, mobile și alte minunății. Am pierdut câteva ore bune pe acolo și aș fi putut rămâne lejer toată ziua, între o porție de falafel și niște prăjituri.

Și dacă tot te afli în zona asta a orașului și vrei să continui shoppingul în alte domenii, dă o fugă și pe faimoasa Mariahilferstrasse. O stradă semipietonală, ce urcă în pantă lină dealul și este plină ochi de toate magazinele posibile. Am intrat și eu într-un H&M, am privit în zare, nu i-am zărit capătul și am ieșit. Asta ca să vă faceți idee de ce cumpărături se pot face pe acolo. Oricum pe stradă sunt și niște copaci frumoși, ceva băncuțe și tot felul de cafenele și patiserii, asta ca să te poți odihni și hidrata cum trebuie.

Și tot la capitolul distracții libere, nu trebuie omisă Dunărea. Urâțică și maronie trebuie zis, nici vorbă de viziunea lui Strauss, dar mărginită de terase și mici plaje sau zone cu iarbă amenajate pe maluri, și numai bune pentru lenevit la soare în zilele calde.

Și apoi mai este Ringstrasse, bulevardul ce înconjoară centrul orașului, pe care sunt așezate diverse alte obiective de marcă ale orașului, precum Staatsoper (opera), Parlamentul, Rathaus (primăria), Universitatea, Kunsthistorische Museum (muzeul de istorie a artei) sau Burgtheater (teatrul). Iar în interiorul inelului ce-l formează, tot soiul de alte străzi pietonale cu magazine, foste palate și tot felul de alte minunății.

 

 

Cam asta am reușit să văd eu din Viena în practic 3 zile, dar au mai rămas locuri nebifate. Impresia cu care am rămas este a unui loc în care domnește o ordine nemțească, dar care nu a pierdut farmecul și luxul regalității apuse.

Despre cazare: am stat într-un apartament absolut excelent, unde era atâta liniște și serenitate încât sincer abia așteptam să mă întorc seara ca să dorm din nou.

Leave a comment

Filed under Călătorii

Leave a Reply

